Korisne informacije
Sve STIHL baterije se isporučuju ovlašćenim distributerima sa nivoom napunjenosti od 30 procenata. Čak i ako je STIHL baterija duže vreme uskladištena kod ovlašćenog distributera, ona je efikasno zaštićena od samopražnjenja.
Ovde možete da saznate kako pravilno da napunite litijum-jonske baterije i šta treba uzeti u obzir.
28.11.2023
Punjenje STIHL litijum-jonskih baterija do 80-100% pre prve upotrebe
Bezbednosne tehnologije sprečavaju pregrevanje litijum-jonskih baterija
Punjenje bez brige preko noći
Zaštita litijum-jonskih baterija od vlage, toplote i hladnoće
Pretpostavka da baterije moraju da se napune u potpunosti nakon kupovine više ne važi za savremene litijum-jonske baterije. Međutim, postoji nekoliko stvari koje treba da imate u vidu kako biste osigurali da Vaše baterije imaju dug radni vek.
STIHL baterije možete da punite bez problema u rasponu od +5 do +40 stepeni Celzijusa. Skladištenje je moguće čak i između -20 i +50 stepeni – ali uz funkcionalne gubitke u marginalnim područjima.
STIHL uređaji za punjenje Vam nude dodatnu bezbednost: Ako je baterija previše topla nakon dužeg perioda korišćenja, postupak punjenja počinje tek kada se dostigne određena temperatura.
Da biste zaštitili litijum-jonske baterije i pravilno ih punili, ne treba ih postavljati na grejač. Previsoke ili preniske temperature mogu biti štetne za baterije – stoga uvek treba da se pridržavate dozvoljenog temperaturnog opsega.
Najbolje je puniti baterije na normalnoj sobnoj temperaturi ili kada je spoljašnja temperatura umerena.
Savremene litijum-jonske baterije je potrebno napuniti do 80% pre prve upotrebe – u zavisnosti od baterija, to traje između pola sata i četiri i po sata.
Jedan mit govori o tome da bateriju treba postaviti na grejač tokom punjenja. Prema ovoj teoriji, električna aktivnost bi trebalo da se poveća usled unosa toplote, što bi trebalo da zaštiti bateriju tokom punjenja i produži njen radni vek. Potpuno prazna baterija bi navodno čak mogla da se ponovo aktivira nakratko zagrevanjem, jer samo topla baterija može da iskoristi sve svoje energetske rezerve. Danas znamo da je ova teorija pogrešna, kao i da ovaj postupak oštećuje bateriju.
Tokom punjenja i pražnjenja, joni praktično migriraju sa jedne elektrode na drugu – u zavisnosti od smera struje. Ako se baterija previše zagreje, to ubrzava čestice i materijal se raspada – radni vek se smanjuje. U najgorem slučaju, ako se baterija pregreje, mogu se formirati lako zapaljivi gasovi. Baterija postaje neupotrebljiva. Generalno, savetujemo Vam da uvek obratite pažnju na dozvoljeni temperaturni opseg baterije.
Korisne informacije
Sve STIHL baterije se isporučuju ovlašćenim distributerima sa nivoom napunjenosti od 30 procenata. Čak i ako je STIHL baterija duže vreme uskladištena kod ovlašćenog distributera, ona je efikasno zaštićena od samopražnjenja.
Normalno je da se baterija zagreje tokom punjenja i nema razloga za brigu. Kvalitetne STIHL baterije zaštićene su od pregrevanja i uglavnom su bezopasne. Kada se baterija napuni, punjenje će automatski prestati, tako da ne morate da brinete o prepunjavanju baterije. Veća je verovatnoća da će imitacije i replike predstavljati rizik. To je zato što baterije mogu da puknu ako se pregreju.
Ako baterija višestruko prekorači dozvoljeni temperaturni opseg, dolazi do samopojačavajuće egzotermne hemijske reakcije, „thermal runaway“ ili „termičkog bega“. Razvoj toplote unutar baterije se osamostaljuje i topi jezgro akumulatora.
Činjenica je: Opasnost od požara od baterije i dalje predstavlja problem koji okupira mnoge korisnike. Na sigurnom ste uz savremene STIHL baterije.
Visokokvalitetni baterijski proizvodi kompanije STIHL nude mnoge prednosti, uključujući nizak rizik od požara litijum-jonskih baterija, optimalnu zaštitu od dubokog pražnjenja i nadzor temperature uz efikasan sistem za upravljanje baterijom.
Da bi se sprečilo prekomerno punjenje i prekomerno stvaranje toplote, u STIHL baterijama se koriste samo litijum-jonske ćelije koje ispunjavaju najviše bezbednosne standarde.
Baterije i uređaji za punjenje kompanije STIHL opremljeni su zaštitnim mehanizmima koji sprečavaju prekomerno punjenje i prekomerno stvaranje toplote.
Sistem za upravljanje baterijom nadzire svaku pojedinačnu ćeliju ugrađenu u bateriju Integrisani senzor meri temperaturu na najtoplijoj tački unutar baterije – ako je temperatura previsoka, postupak punjenja se prekida.
Kod savremenih litijum-jonskih baterija, rizik od požara je veoma nizak. Ovo je, između ostalog, obezbeđeno zahvaljujući ugrađenom sistemu za upravljanje baterijom. On sprečava prepunjenje i povezano stvaranje velike toplote.
Elektronika litijum-jonskih baterija vrši automatsko prebacivanje u stanje mirovanja ako se baterije ne koriste duži vremenski period. Ovo štiti od štetnog dubokog pražnjenja.
STIHL koristi za sve baterijske uređaje savremene litijum-jonske ćelije koje ne moraju biti potpuno napunjene pre prve upotrebe i spremne su za upotrebu u roku od nekoliko sati. Razlog: Samopražnjenje STIHL baterija je zanemarljivo – dolazi do gubitka kapaciteta od jedan do tri odsto godišnje.
Kod litijum-jonskih baterija nema memorijskog efekta. Memorijski efekat se odnosi na gubitak kapaciteta u nikl-kadmijum baterijama (NiCd) usled delimičnog pražnjenja. Baterija beleži potrošnju energije i vremenom obezbeđuje samo prethodno korišćeni kapacitet umesto originalnog kapaciteta.
Kada se baterija zagreje
Električne mere predostrožnosti u bateriji, uređaju za punjenje i radnom uređaju sprečavaju pregrevanje i automatski isključuju funkcije na kritičnim tačkama. U malo verovatnom slučaju pregrevanja, sve ćelije baterije su smeštene u robusno kućište otporno na plamen.
Da bismo optimalno skladištili naše litijum-jonske baterije, preporučujemo temperaturu okoline od oko 20 stepeni. U principu, baterije možete da skladištite između -20 i +50 stepeni – u marginalnim područjima, međutim, može doći do smanjenja funkcije i radnog veka. Stoga preporučujemo da pravilno skladištite litijum-jonske baterije.
Uređaji za punjenje, kao što je uređaj za brzo punjenje AL 300, aktivno podržavaju hlađenje baterija pomoću integrisanog sistema vazduha za hlađenje. Otkrijte naše uređaje za punjenje baterija:
Četiri LED diode na bateriji pokazuju stanje napunjenosti, ali takođe mogu ukazivati na smetnje na uređaju ili bateriji. U tu svrhu, jednostavno pritisnite taster na bateriji. LED diode svetle pet sekundi u zelenoj boji, a zatim prikazuju stanje napunjenosti. Ako samo jedna LED dioda treperi zeleno, to ukazuje na nizak nivo napunjenosti.
Ako je baterija u uređaju za punjenje, zelene LED diode takođe pokazuju stanje napunjenosti (ako nijedna LED dioda ne svetli, postupak punjenja je završen). Ako LED diode svetle ili trepću crveno, postoji greška:
LED indikator
|
Značenje |
---|---|
Baterija treba da se napuni. |
|
Baterija je napunjena 20-40%. | |
Baterija je napunjena 40-60%. | |
Baterija je napunjena 60-80%. | |
Baterija je napunjena 80-100%. | |
Baterija je previše topla ili hladna. | |
Uređaj je previše topao. | |
Postoji smetnja u uređaju. | |
Postoji smetnja u bateriji. |
LED indikator baterije pruža informacije o nivou napunjenosti ili smetnjama.
Ako želite da saznate više informacija o funkcionisanju litijum-jonskih baterija i kako STIHL koristi inteligentne sisteme, pročitajte članak Osnovno znanje o baterijama.
Koliko dugo baterija treba da se puni zavisi od njenog kapaciteta. U većini slučajeva, potrebno je između pola sata i četiri i po sata da se napuni do 80%. Uz ovaj kapacitet može da se koristi bez ikakvih problema, čak i pri prvoj upotrebi. Punjenje do 100% traje malo duže, vreme zavisi od tipa baterije.
Da li litijum-jonske baterije mogu da se pune pomoću uobičajenih uređaja za punjenje zavisi od baterije. Za punjenje litijum-jonskih baterija često su potrebni posebni priključci. Ovo je često povezano sa uređajima u kojima se baterije koriste. Za punjenje je potreban odgovarajući uređaj za punjenje.
Pravlno punjenje litijum-jonskih baterija može da se objasni pomoću tri karakteristike. Pre svega, temperatura bi trebalo da je u opsegu od +5 do +40 stepeni Celzijusa. Postarajte se da je baterija zaštićena od vlage. Priključite je na odgovarajući uređaj za punjenje. Savremene bezbednosne tehnologije u STIHL litijum-jonskim baterijama štite od pregrevanja i automatski regulišu protok električne energije. Pre prve upotrebe, trebalo bi da napunite baterije na 80 do 100 procenata.
Uobičajena je pretpostavka da temperatura baterije utiče na isporučenu količinu energije. Prema ovoj teoriji, električna aktivnost bi trebalo da se povećava unosom toplote. Potpuno prazna baterija bi mogla navodno ponovo da se aktivira zagrevanjem. Danas znamo da ova teorija nije tačna i da zagrevanje baterija na grejaču dovodi do oštećenja.
Prilikom punjenja litijum-jonskih baterija temperatura treba da bude između +5 i +40 stepeni Celzijusa.
Predugo punjenje baterija je potencijalno opasno u slučaju imitacija i replika. Kvalitetne baterije su suštinski zaštićene od pregrevanja, iako se neispravnosti nikada ne mogu isključiti.