Vaša benzinska motorna testera radi na mešavini goriva od benzina i motornog ulja. Kvalitet je ovde od presudnog značaja.
19.11.2023
Uvek se tačno pridržavajte odnosa mešanja.
E10 može da se koristi za STIHL uređaje.
Rok trajanja se razlikuje u zavisnosti od mešavine. Samostalno napravljena mešavina može da propadne nakon 30 dana.
Odgovarajuća mešavina za STIHL motornu testeru sastoji se od 50 udela benzina i jednog udela motornog ulja, u najboljem slučaju je to STIHL ulje za dvotaktne motore. Možete sami da napravite odgovarajuću mešavinu od 5 litara benzina i 100 mililitara motornog ulja.
Klasifikacija pokazuje koje je ulje odgovarajuće za STIHL motornu testeru. Koristite visokokvalitetno ulje za dvotaktne motore sa TC klasifikacijom. Preporučujemo STIHL ulje za dvotaktne motore koje je posebno dizajnirano za STIHL motore i na taj način omogućava dug radni vek motora.
Odgovarajući benzin za STIHL motornu testeru je brendirani benzin sa minimalnim oktanskim brojem od 90 RON. U principu, benzin sa 5% ili 10% etanola je pogodan za svaku STIHL motornu testeru. Takođe i E10 može da se koristi za STIHL motornu testeru.
Pravljenje odnosa 1:50 je lako. Potreban Vam je jedan udeo motornog ulja kome ćete dodati 50 udela benzina. Mešajte direktno u odobrenom kanisteru, a zatim protresite mešavinu da bi se motorno ulje ravnomerno pomešalo sa benzinom.
Odgovarajuća mešavina goriva je važna za Vašu benzinsku motornu testeru. Neodgovarajuća pogonska sredstva ili odnosi mešanja koji odstupaju od propisa mogu dovesti do visokog stepena habanja i ozbiljnog oštećenja motora, kao što je zaglavljivanje klipa. Za motorne testere sa motorima 2-Mix i 4-Mix®, preporučujemo sledeće odnose mešanja:
1 : 50 = 1 udeo ulja + 50 udela benzina
Dobar odnos mešavine za motornu testeru je 1 : 50. Sastoji se od 5 litara benzina i 0,10 litara (100 mililitara) motornog ulja, u najboljem slučaju je to STIHL ulje za dvotaktne motore.
Za svoju mešavinu koristite samo brendirani benzin sa minimalnim oktanskim brojem od 90 RON.
Koristite samo visokokvalitetno ulje za dvotaktne motore koje odgovara TC klasifikaciji. Preporučujemo STIHL ulje za dvotaktne motore koje je posebno dizajnirano za STIHL motore i na taj način omogućava dug radni vek motora. Motorna ulja lošijeg kvaliteta mogu oštetiti motor, zaptivne prstenove, vodove i rezervoar za gorivo.
Da biste napravili mešavinu, prvo sipajte motorno ulje, a zatim benzin u kanister koji je odobren za gorivo. Pre sipanja mešavine goriva u rezervoar, preporučujemo da promešate sastojke smeše protresanjem kanistera. Nakon toga, pažljivo otvorite kanister jer može doći do stvaranja pritiska.
Goriva sa 5% ili 10% etanola su u osnovi pogodna za sve STIHL motorne testere i motorne uređaje, kao i STIHL baštenske uređaje sa motorima Briggs & Stratton, Kawasaki i Kohler.
Možda će biti potrebno ponovno podešavanje karburatora kako bi se kompenzovao promenjeni sastav goriva. Za to preporučujemo da se obratite STIHL ovlašćenom speijalizovanom prodavcu.
Oznaka „E10“ predstavlja skraćenicu: „E“ označava alkohol bioetanol, koji se dodaje u benzin. Broj „10“ ukazuje na to da sadržaj etanola sme da bude do 10 odsto. E10 je stoga gorivo koje sadrži veći udeo bioetanola od premijum benzina. Kod premijum benzina iznosi maksimalno pet odsto.
Dok se tokom sezone gorivo potroši u roku od nekoliko nedelja, mešavina benzina i ulja ostaje u kanisteru, rezervoaru i karburatoru mnogo duže kada uređaji nisu u upotrebi, na primer u zimskim mesecima. Za to vreme kiseonik i vlaga prodiru u kontejnere za gorivo i sisteme. U slučaju goriva sa benzinske pumpe, to može dovesti do promene postojeće mešavine. Takozvane komponente aditiva, odnosno dodaci proizvođača, kao što su antioksidansi ili sredstva protiv korozije, koji imaju za cilj da poboljšaju svojstva goriva, mogu biti ugroženi i se odvojiti od smeše.
Može se formirati i smolasti proizvod – takozvani „gum“. U kontekstu goriva, taj proizvod je ostatak koji se pojavljuje nakon isparavanja. Sadržaj smolastog proizvoda u gorivu dovodi do taloženja u komori za sagorevanje motora ili do lepljenja i začepljenja mlaznica ili filtera goriva.
U slučaju mešavina za dvotaktne motore u kombinaciji sa gorivima koja sadrže etanol, može doći i do segregacije ulja i benzina nakon relativno kratkog vremenskog perioda. STIHL preporučuje skladištenje mešavine za dvotaktne motore koju ste sami pripremili ne duže od 30 dana kako bi se smanjio stepen segregacije goriva.
U ovom kontekstu, segregacija znači sledeće: Vlaga sadržana u vazduhu vezuje etanol i taloži se na dnu kanistera.
Oprez u slučaju segregacije
Zbog segregacije, ulje za dvotaktne motore nije ravnomerno raspoređeno u gorivu. To može dovesti do toga da u motoru nedostaje potrebno mazivo. Nedostatak podmazivanja i hlađenja može prouzrokovati probleme u radu motora, pa čak zaglavljivanje klipa. Segregirano gorivo više nije u besprekornom stanju, čak ni nakon snažnog protresanja.
Ako se sipa pogrešna mešavina, motorna testera ne sme da se pušta u rad – čak ni na kratko. Koristite levak da biste ispraznili staro gorivo u kanister i napunite rezervoar ispravnim gorivom. Obično je to dovoljno. Ako motorna testera ne radi, možda ćete morati da očistite svećicu.
Ovde možete jednostavno da preuzmete uputstvo za upotrebu Vaše STIHL motorne testere.